Werner von Hausen and Emile Bernard
Exploring the Fragmentary Sources of von Hausen’s Antimodernism
DOI:
https://doi.org/10.23995/tht.137442Abstract
Werner von Hausen met Emile Bernard in Cairo in 1895, in Laren (Netherlands) in 1906, and again in Paris in 1906–1908. Evidence of these encounters is found in portraits, press articles and in the artists’ correspondence. These scattered fragments contain hitherto unknown biographical elements and make it possible to reconstruct a major influence on the artistic production and thought of the Finnish painter. Werner von Hausen thus turns out to be a protagonist of Antimodernism in Finland, a classical painter and author of memoirs, reviews and a manifesto defending a vision of art that did not conform to the expectations of his time.
Nedladdningar
Publicerad
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2023 Laura Gutman

Det här verket är licensierat under en Creative Commons Erkännande-DelaLika 4.0 Internationell-licens.
Tahitissa julkaistavien tekstien tulee olla ennalta julkaisemattomia, mutta kirjoittajilla on oikeus julkaista tekstinsä uudelleen. Kirjoittaja on vastuussa myös tekstinsä yhteydessä julkaistuista kuvista ja niiden tekijänoikeudellisesta käytöstä ellei toisin erikseen olla sovittu. Julkaistu teksti on julkisen lisenssin CC Nimeä–JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen (CC BY-SA 4.0) alainen. Kuvien poikkeavat tekijänoikeudelliset tiedot löytyvät lehden sisäisistä kuvateksteistä. Julkaistujen artikkeleiden metadatan käyttölisenssi on CC0 1.0 Yleismaailmallinen (CC0 1.0).

